Для повного перегляду - скачайте файл-архів!
Пропоную вашій увазі лепбук до предметного тижня «Світ тварин». Посібник містить інформаційний та роздатковий дидактичний матеріал, який можна використовувати під час ранкових зустрічей, під час уроків, на перервах та в позакласній роботі.
Мета:
Уточнювати, розширювати і систематизувати знання та уявлення дітей про світ тварин.
Завдання:
Освітні: Розширювати уявлення про світ тварин, зовнішній вигляд, особливості поведінки та харчування, звички різних груп тварин. Збагачувати мовлення дітей, вчити висловлювати власну думку. Вдосконалювати вміння порівнювати, знаходити схожість і відмінність.
Розвиваючі: Розвивати у дітей увагу, мислення, пам'ять, уяву.
Виховні: Виховувати вміння дотримуватись правил гри, планувати діяльність, домовлятися з однолітками, розподіляти обов’язки, приймати рішення.
Методичні прийоми роботи:
1. Порівнюючи тварин розставляємо їх від найбільшого до меншого і навпаки; від найвищого до найнижчого і навпаки. Таким чином ми розвиваємо окомір, просторову уяву і логіку.
2. Знаходимо схожості та відмінності між різними видами тварин.
3. Сортуємо по групам. Групи можна створювати за будь-якою ознакою – дорослі тварини і їх дитинчата, дикі та домашні тварини, морські мешканці та динозаври. Сортувати можна за кольором, розміром, особливостям тварин.
4. Вчимо рахунок. Можна просто рахувати предметні малюнки, можна використовувати їх для складання прикладів та задач.
5. Відгадуємо загадки про тварин.
6. Пояснюємо прислів’я та приказки про тварин.
7. Вгадуємо тваринок за описом.
8. Розв’язуємо ребуси про тварин.
9. 4-ий зайвий. Перед дитиною розкладаються 4 малюнки з тваринами, серед який 3 мають схожу ознаку, а 1 – відмінну. Наприклад 3 тварини із серії динозаврів, а 1 із серії свійських тварин. Завдання – обрати, що зайве. Пояснити, чому?
10. Хто сховався? З’єднуємо числа на малюнку, впізнаємо тваринку, яка заховалася. Розмальовуємо її.
11. Мама і дитинча. Групуємо тварин по сім’ям.
12. Будуємо або малюємо будиночки для тварин і згадуємо чим харчується. Можна пограти в ланцюги живлення (вибудовуючи тварин за принципом “хто кого їсть”).
13. Досліджуємо ареал існування. Розстеляємо на підлозі карту світу (вивішуємо на дошці) і розставляємо тварин в місцях їх природного проживання. Після цього на кораблі або літаку звірі можуть «їздити» один до одного в гості або у відпустку (можна повторити географічні назви).
14. Складаємо розповіді за серією малюнків.
15. Складаємо речення за малюнками.
16. Граємо “Вгадай кого я бачу”. Описуємо зовнішній вигляд і поведінку тварини, а діти повинні віднайти її. (Наприклад, “Я бачу когось великого з хоботом і величезними вухами. Він живе в Африці та Індії. На ньому можна їздити верхи. Він допомагає носити людям вантажі.” )
17. Пластилінові копії. Виготовляємо фігурки з пластиліну
18. Виготовляємо з шаблонів об’ємні фігурки тварин. Граємо з ними у сюжетно-рольові ігри.
19. Алфавіт звірів. Викладаємо малюнки звірів за алфавітом.
20. ……..
|